DUYURU

6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu 11/04/2014 tarihi itibariyle bütün hükümleri ile yürürlüğe girmiş ancak Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün taşra teşkilatlanması tamamlanıncaya kadar yabancılara ilişkin iş ve işlemler Emniyet Genel Müdürlüğü ile yapılan protokol uyarınca İl Emniyet yabancılar şube müdürlükleri ve ilçe yabancılar büro amirlikleri tarafından yürütülmeye devam edilmiştir. İçişleri Bakanlığı tarafından alınan karar gereğince 18 Mayıs 2015 Pazartesi günü itibariyle yabancılara ilişkin iş ve işlemler il göç idaresi müdürlükleri tarafından yürütülmeye başlanacaktır.

Bu çerçevede İlimizde de yabancılarla ilgili tüm iş ve işlemler (ilçe emniyet yabancılar büro amirlikleri tarafından yapılan işlemler dâhil olmak üzere) Vatan Caddesi No:64 adresinde bulunan İl Göç İdaresi Müdürlüğü Hizmet Binasında (Eski İl Özel İdaresi Binası) sürdürülecektir.

Türkiye’de yaşayan yabancıların ikamet izni işlemlerini elektronik olarak yapabilmeleri için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan e-İkamet Projesi 18.05.2015 tarihinden itibaren hizmete girecektir.

Hâlihazırda ikamet izni bulunan yabancıların ikamet izni uzatma başvuruları ile uzun dönem, kısa dönem, aile ve öğrenci ikamet izinleri için ilk ve geçiş başvuruları elektronik ortamda yapılabilecektir. Bu sayede yabancıların işlemlerini daha şeffaf ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmesi sağlanacaktır.

e-İkamet Projesi birden fazla dilde hizmet verecektir. İkamet izni uzatma işlemleri yabancı İl Göç İdaresi Müdürlüklerine gelmeden elektronik olarak sonuçlandırılabilecektir. İlk ve geçiş başvuruları elektronik olarak alınacak, randevularda ise yabancıya İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gelmesi gereken tarihi seçme imkanı sunulacaktır.

e-İkamet Projesine ve uygulamaya ilişkin detaylı bilgilere www.goc.gov.tr adresinden erişilebilir.

(!) 18.05.2015 tarihinden önce Yabancılar Şube Müdürlükleri tarafından verilen randevuların sistem üzerinden yenilenmesi gerekmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.